Huisartsenpost Oost-Brabant

20% van U3 naar U5 met behulp van Sendi

De urgentie van hulpvragen is natuurlijk heel belangrijk om goed in te schatten voor een triagist, want dit kan letterlijk levens redden. Tegelijkertijd wil je laag urgente klachten zoveel mogelijk buiten de deur houden.

Naast dat het voor de huisartsenpost vele voordelen heeft is het voor de patiënt ook heel fijn voor de extra geruststelling. “Het is echt een win-win voor patiënt en huisartsenpost” geeft Linda Storchart, triagist, aan.

Van U3 naar U5
0 %
Foto's met Sendi verzonden
0 +
Van U3 naar U5
0 %
1

Sendi in actie

Terwijl we aanwezig waren, werd Sendi ingezet door een triagist. Ze had een patiënt aan de telefoon die last had van haar knie. Na een aantal vragen vroeg ze de patiënt om een aantal foto’s door te sturen met behulp van Sendi. Zo kreeg de patiënt een sms’je met de link om zo beveiligde foto’s te sturen. Binnen enkele minuten kreeg ze de foto’s binnen en heeft ze samen met de huisarts gekeken naar de passende zorg. Het was geen spoed, dus de triagiste belde terug om de patiënt gerust te stellen en stuurde via SMS een passend zelfzorgadvies van de eigen website van HAP Oost-Brabant. Het proces was snel en gemakkelijk en de patiënt was dankbaar voor de uitstekende zorg die ze had gekregen.

Enthousiast over Sendi? Neem contact met ons op voor een demo.

Ontdek ook onze andere tevreden huisartsenposten: