Anamnestische vragenlijsten
Als arts wilt u zorgen voor een volledig en juist advies voor de patiënt. Maar vaak is enkel een foto van een klacht niet genoeg. Daarom hebben we bij Sendi nu de anamnestische vragenlijsten ontwikkeld. Zo heeft de arts direct een volledig beeld van de zorgvraag en hoeft er niet over een weer gecommuniceerd te worden met de patiënt.
Efficiënter en effectiever
Wat als u het triageproces efficiënter en effectiever kunt inrichten? Wat als de doktersassistente ondersteund kan worden met anamnestische vragenlijsten zodat zij niet alle vragen telefonisch hoeft te stellen? Met de klacht specifieke vragenlijsten in Sendi worden gesprekstijden verkort, het triageproces geoptimaliseerd en worden zorgvragen direct afgehandeld. Zonder de regie als praktijk te verliezen.
De vragenlijsten zijn gebaseerd op NHG-standaarden en in samenwerking met huisartsen en een ervaren triagiste ontwikkeld. Er is een pilot gehouden onder verschillende huisartsen om te zorgen dat het naadloos aansluit op de praktijkvraag. Mochten er toch nog vragen zijn die u mist kunt u die zelf nog toevoegen.
Bekijk de resultaten van de pilot vragenlijsten door hier te klikken.
Anamnestische vragenlijsten
De patiënt neemt telefonisch contact op met de praktijk. Als blijkt dat de patiënt ABCD(E)-veilig is, besluit de doktersassistent een verzoek om foto’s te sturen naar de patiënt.
Voorheen diende de assistente het volledige triageproces telefonisch te doorlopen met de patiënt. Dit zorgt voor lange gesprekstijden en een oplopende telefonische wachtrij. Met onze vragenlijst is dit niet meer nodig. Als de patiënt ABCD(E)-veilig is en het gaat om een visuele klacht, kan de assistent nu een verzoek om foto’s sturen. Bij dit verzoek voegt zij de klacht specifieke vragenlijst toe. De patiënt ontvangt een SMS en de verbinding kan worden verbroken. De assistent kan de volgende patiënt te woord staan, terwijl deze patiënt de vragen gaat beantwoorden en deze samen met foto’s of een korte video opstuurt naar de beveiligde Sendi omgeving.
Wanneer de arts daar tijd voor heeft, wordt het beeldmateriaal inclusief de antwoorden van de patiënt getoond aan de arts. De arts kan dan in veel gevallen de zorgvraag direct afhandelen door de patiënt te voorzien van een passend advies en/of de arts schrijft medicatie voor via de berichtenfunctie en informeert de patiënt hierover per SMS via Sendi.
Geen onduidelijke verhalen meer. Nooit meer cruciale informatie over de zorgvraag missen. Geen administratieve rompslomp.
Probeer Sendi nu gratis!
Wilt u in één keer de zorgvraag duidelijk hebben en de regie behouden? Probeer Sendi nu één maand volledig gratis en beslis zelf of het bij uw praktijk past. 95% van de praktijken die u voor gingen, vonden het in ieder geval van wel een toevoeging!