Zo werkt Sendi voor huisartsenposten

Speciaal ontworpen voor effectieve triage

Sendi biedt waardevolle visuele ondersteuning aan triagisten en artsen bij het bepalen van de juiste urgentie.

Zo bespaart Sendi tijd op de spoedpost:

1. Ontvangst van hulpvraag

Een patiënt neemt telefonisch contact op met een hulpvraag.

2. Beoordeling urgentie

De triagist doorloopt de ABCDE-controle en geeft een beoordelingscode (U1 tot U5) aan de hulpvraag.

3. Opvragen foto’s via SMS

Indien sprake is van een lage urgentie, of er is behoefte aan verduidelijking van de triage, stuurt de triagist een link naar de patiënt voor het verzenden van foto’s van de klacht of aandoening.

4. Veilige verbinding

De gehele communicatie is beveiligd en voldoet aan de huidige privacyvoorschriften en -regels.

5. Hoge gebruiksvriendelijkheid

De patiënt ontvangt een SMS met een beveiligde link voor het versturen van de foto’s. De patiënt heeft hiervoor geen account, wachtwoord of DigiD nodig. Door de eenvoud van het systeem is Sendi door vrijwel iedereen te begrijpen.

6. Hoge kwaliteit foto's

De foto’s zijn van hoge kwaliteit en daardoor goed te beoordelen. Daarnaast kunt u met de beeldsoftware van Sendi foto’s nauwkeurig inzoom en de belichting en andere aspecten aanpassen voor een optimale beoordeling.

7. Beoordeling door triagist of arts

Bij onduidelijkheid tijdens triage kunnen de foto’s direct tijdens het telefoongesprek door de triagist beoordeeld worden. De foto’s kunnen ook op een later moment door triagist of arts beoordeeld worden. In dat geval wordt het consult in de agenda of werklijst van de arts geplaatst (dit proces verschilt per huisartsenpost).

8. Urgentie vastgesteld

Na beoordeling van de foto’s kan een SMS gestuurd worden naar de patiënt met tijd van afspraak op de HAP indien nodig. Of de patiënt ontvangt tekst en uitleg met eventueel een relevante Thuisarts.nl link. Sendi checkt of het bericht ook daadwerkelijk is gelezen door de patiënt.

Wilt u meer informatie?

We vertellen u graag meer!

Laat uw e-mailadres hieronder achter. Wij sturen u graag meer informatie met onder andere:

  • Het verschil van Sendi fotodelen t.o.v. beeldbellen
  • Cijfers over het gebruik van Sendi op een vergelijkbare HAP
  • Een voorbeeld workflow van Sendi op de HAP

Tip! U kunt deze informatie daarna ook makkelijk delen met een collega en/of teamleider.

Voordelen voor de post

Voordelen voor de patiënt