Speciaal ontworpen voor effectieve triage
Sendi biedt waardevolle visuele ondersteuning aan triagisten en artsen bij het bepalen van de juiste urgentie.
- Verrijk menselijke triage met beeld
- Efficiënte workflow en 100% AVG-proof
- Geïntegreerd met VIPLive SpoedEPD
Zo bespaart Sendi tijd op de spoedpost:
1. Ontvangst van hulpvraag
Een patiënt neemt telefonisch contact op met een hulpvraag.
2. Beoordeling urgentie
De triagist doorloopt de ABCDE-controle en geeft een beoordelingscode (U1 tot U5) aan de hulpvraag.
3. Opvragen foto’s via SMS
Indien sprake is van een lage urgentie, of er is behoefte aan verduidelijking van de triage, stuurt de triagist een link naar de patiënt voor het verzenden van foto’s van de klacht of aandoening.
4. Veilige verbinding
De gehele communicatie is beveiligd en voldoet aan de huidige privacyvoorschriften en -regels.
5. Hoge gebruiksvriendelijkheid
De patiënt ontvangt een SMS met een beveiligde link voor het versturen van de foto’s. De patiënt heeft hiervoor geen account, wachtwoord of DigiD nodig. Door de eenvoud van het systeem is Sendi door vrijwel iedereen te begrijpen.
6. Hoge kwaliteit foto's
De foto’s zijn van hoge kwaliteit en daardoor goed te beoordelen. Daarnaast kunt u met de beeldsoftware van Sendi foto’s nauwkeurig inzoom en de belichting en andere aspecten aanpassen voor een optimale beoordeling.
7. Beoordeling door triagist of arts
Bij onduidelijkheid tijdens triage kunnen de foto’s direct tijdens het telefoongesprek door de triagist beoordeeld worden. De foto’s kunnen ook op een later moment door triagist of arts beoordeeld worden. In dat geval wordt het consult in de agenda of werklijst van de arts geplaatst (dit proces verschilt per huisartsenpost).
8. Urgentie vastgesteld
Na beoordeling van de foto’s kan een SMS gestuurd worden naar de patiënt met tijd van afspraak op de HAP indien nodig. Of de patiënt ontvangt tekst en uitleg met eventueel een relevante Thuisarts.nl link. Sendi checkt of het bericht ook daadwerkelijk is gelezen door de patiënt.
Wilt u meer informatie?
Laat uw e-mailadres hieronder achter. Wij sturen u graag meer informatie met onder andere:
- Het verschil van Sendi fotodelen t.o.v. beeldbellen
- Cijfers over het gebruik van Sendi op een vergelijkbare HAP
- Een voorbeeld workflow van Sendi op de HAP
Voordelen voor de post
- Effectievere triage
- Neemt discussie en twijfel weg
- In geval van klacht of calamiteit foto's achteraf raadplegen
- Arts kan vanaf eigen werkplek meekijken en (achteraf) autoriseren
- Hoogwaardige kwaliteit foto’s voor optimale beoordeling
- Reageren via SMS om gesprekstijden te verkorten
- Integratie Thuisarts.nl
Voordelen voor de patiënt
- Voelt zich gehoord en sneller gerustgesteld
- Geen onnodig bezoek aan de spoedpost
- Duidelijke informatie van Thuisarts.nl
- Geen gedoe met apps, wachtwoorden of DigiD
- Duidelijkheid over de te nemen vervolgstappen
- Door iedereen te gebruiken