Oorpijn, een wespensteek of een bloedende vinger?
De huisartsenspoedposten worden overspoeld met telefoontjes over kleine kwaaltjes. Volgens Rijnmond heeft 74% van de bellers geen acute zorg nodig. We snappen het helemaal: juist ’s avonds, ’s nachts of in het weekend, wanneer de huisartsenpost bereikbaar is, merk je vaak dat je een zorgvraag hebt.
Slimmer omgaan met zorgvragen
Maar die bereikbaarheid zorgt ook voor druk. Patiënten die wél acute zorg nodig hebben, komen in de wachtrij terecht. De 24/7-mentaliteit verdwijnt niet meer uit onze maatschappij. Dus moeten we
slimmer omgaan met zorgvragen. Sendi helpt huisartsenspoedposten en praktijken om deze druk te verlichten. Zorgverleners kunnen via Sendi snel en efficiënt reageren op niet-spoedeisende klachten:
- Is het aan de telefoon al duidelijk dat het geen spoed is? Geef dan uitleg en
stuur binnen enkele seconden een sms met thuiszorgadvies. - Toch een foto nodig om de urgentie te beoordelen? Vraag een foto of video op
per sms en handel het contact af op een moment dat het de post uitkomt.
- Is het aan de telefoon al duidelijk dat het geen spoed is? Geef dan uitleg en
Snel uitsluitsel van de klacht
Zo houden we de lijn vrij voor spoed, en krijgt iedereen de juiste zorg op het juiste moment. En Sendi is niet alleen voor laag urgente klachten: soms is er twijfel tussen U2 en U3, en dan kan een snelle beoordeling van een foto uitsluitsel geven.
Bekijk hoe Sendi op verschillende manieren het verschil kan maken in het werkproces
van zorgprofessionals: https://sendicares.nl/voordelen/