Eenvoudig communiceren met Sendi
Waarom Sendi bij uw praktijk past
U wilt al uw patiënten de beste zorg leveren. Meer tijd voor de patiënt, vooral bij de complexere zorgvragen. Gebruik Sendi om de druk op het spreekuur te verlichten. Zonder dat u hoeft in te leveren op kwaliteit of patiënttevredenheid.
Probleem
Al snel ontdekten we dat taalbarrières steeds vaker voorkomen. En dat maakt het lastig om de zorgvraag duidelijk in beeld te krijgen.
Oplossing
Eén van de eerste functies die we toevoegden in Sendi was het automatisch vertalen. Alle communicatie wordt voor de patiënt vertaald, zo ook de vragenlijsten, persoonlijke adviezen en zelfs de informatie op Thuisarts.nl.
Inmiddels is Sendi beschikbaar in
14 verschillende talen zodat ook in het geval van een taalbarrière de patiënt de juiste zorg op de juist plek kan krijgen.
Probleem
Niet alle klachten met een visueel aspect zijn te vangen op een foto. Denk aan het toestandsbeeld, de kleur in het gezicht, de mate van alert zijn (vooral bij kinderen) of de ademhalingsfrequentie/intrekkingen.
Beeldbellen met de patiënt kost (te veel) tijd…
Onze oplossing
Daarom hebben we in Sendi een unieke video-oplossing gebouwd.
Patiënten kunnen nu video’s van maximaal 30 seconden delen met hun zorgverlener, die veilig bewaard blijven in Sendi
De eerste versie werd in 2020 in gebruik genomen door huisartsen. De uitgangspunten van Sendi fotoconsult waren vanaf het begin al duidelijk.
- Super gebruiksvriendelijk, patiënt heeft geen DigiD-inlog of app nodig
- AVG-proof en veilig
- Foto’s ter ondersteuning van triage en voorkomen overbodig fysiek consult
- Met behoud van persoonlijk contact
Al snel bleek dat in ruim 75% van de gevallen géén fysieke afspraak meer nodig was, na het beoordelen van de foto’s op afstand.
Huisartsenpraktijken zetten dagelijks Sendi in om te voorkomen dat het spreekuur gevuld werd met overbodige consulten.
Probleem
Patiënten bellen voor van alles, het liefst de hele dag door. Logisch, maar soms ook verstorend.
“Is mijn uitslag al binnen?”
“Wat zei de huisarts?”
“Mag ik een afspraak?”
“Wat vonden jullie van de foto’s?”
Onze oplossing
Dat vonden we vervelend, zowel voor de assistent als de patiënt. En dat kan anders, dachten we.
Daarom bouwden we in Sendi de optie om via SMS te antwoorden op het fotoconsult.
Het scheelt de praktijk een telefoontje en de patiënt kan het advies teruglezen wanneer het hem of haar goed uitkomt.
Probleem
Het geven van adviezen en het instrueren van de patiënt kan soms veel tijd in beslag nemen.
Daarnaast bestaat het risico dat de patiënt niet alles kan onthouden.
Onze oplossing
Daarom maakten wij een koppeling met Thuisarts.nl zodat er supereenvoudig en snel een link naar het advies op Thuisarts.nl gedeeld kan worden met de patiënt.
En de patiënt kan de informatie zo teruglezen op het moment dat het hem of haar uitkomt.
De informatie op Thuisarts.nl vertalen wij ook automatisch naar de taal van de patiënt.
Probleem
Soms wil je even snel iets doorgeven aan de patiënt. Zonder dat de patiënt daar op kan reageren.
Weer bellen… Niet bereikbaar… Nog een keer bellen
Onze oplossing
We introduceerden de berichtenfunctie, waarbij je Simpel Met Sendi een berichtje aan de patiënt kunt sturen, via betrouwbare SMS.
We laten zien wanneer de patiënt het bericht heeft gelezen en de meest voorkomende berichtjes staan alvast voor je klaar.
De meeste klachten die via Sendi beoordeeld worden, zijn niet spoedeisend. Voor een juiste beoordeling is het echter wel van groot belang dat de anamnese zo goed mogelijk wordt uitgevraagd.
Probleem
Voorheen deden de assistentes dit telefonisch. Naast dat het veel tijd kost, werd er ook nog wel eens een vraag vergeten.
Onze oplossing
De nieuwste toevoeging aan Sendi is daarom de ‘klacht specifieke vragenlijsten’.
Marja heeft deze samen met twee huisartsen ontwikkeld, gebaseerd op NHG-standaarden.
Steeds weer inloggen in verschillende systemen, wie kent het niet. Vervelend!
Daarom is Sendi gekoppeld aan uw HIS en kunt u vanuit uw HIS direct inloggen in Sendi.
De patiëntgegevens worden ook automatisch overgenomen en de informatie in Sendi wordt direct gekoppeld aan het patiëntendossier.
- Al ruim 4.000.000 mensen toegang hebben tot Sendi in de ANW-zorg?
- Het meest gedeelde zelfzorgadvies Krentenbaard is? Gevolgd door ‘rood oog’ en ‘strontje in het ooglid.’
- U binnen 5 minuten kunt starten met de gratis proefperiode van Sendi?
- Er inmiddels al meer dan 80.000 patiënten geholpen zijn via Sendi?
- U na de proefperiode volledig digitaal een contract bij ons kunt afsluiten?
- En ook dat de betalingen volledig automatisch gaan, zodat u hier geen tijd aan kwijt bent?
Voordelen voor praktijk en patiënt op een rij
Voordelen voor de praktijk
- Forse besparing in praktijktijd
- In 80% van de gevallen is verder fysiek consult overbodig
- Hoogwaardige kwaliteit foto’s voor optimale beoordeling
- Praktijk heeft de regie, geen onverwachte mails en apps met zorgvraag
- Naadloze koppeling aan patiënten informatie systeem praktijk
- Gegevensverwerking up-to-date en conform (privacy)wetgeving
Voordelen voor de patiënt
- Snel en betrouwbaar medisch advies door eigen arts
- Bezoek aan de praktijk niet nodig
- Contact via beveiligde, tijdelijke link
- Geen gedoe met apps, wachtwoorden of DigiD
- Duidelijkheid over het verloop van de afhandeling en advies
- Foto’s opsturen in eigen tijd (avond/weekend)
Probeer het zelf en laat het zien aan uw collega's
Met een demo account kunt u inloggen in de demo omgeving van Sendi. Hier kunt u zelf ervaren hoe Sendi werkt door sms’jes te versturen en foto’s te uploaden. Ook kunt u het eenvoudig laten zien aan uw collega’s!
Laat uw e-mailadres hieronder achter. Wij maken een demo account voor u aan en sturen zo snel mogelijk de inloggegevens per mail aan u toe.
Bereken uw maandelijkse opbrengst
Naast tijdbesparend is Sendi ook kosten efficiënt. Kies hieronder het aantal patiënten om uw maandelijkse opbrengsten te zien.
Aantal patiënten
Hoe is dit berekend?
Voor het berekenen van de opbrengsten kijken wij naar het gemiddelde gebruik bij onze klanten.
- Een normpraktijk gebruikt Sendi gemiddeld 35 keer per maand. In 80% wordt het fotoconsult digitaal afgehandeld en gedeclareerd (dit wordt bij elk fotoconsult geregistreerd).
- Bij de abonnementskosten zijn wij uitgegaan van een variabel abonnement inclusief de berichtenmodule.