Benieuwd hoe huisarts Odekerken de regie in zijn praktijk terug kreeg?

Binnen ons team viel de website van huisartsenpraktijk Odedokter al een tijdje op. Waarom? Ons oog was gevallen op de complete website, boordevol informatie en nieuwsberichten. Allemaal gericht op het helpen van patiënten, mensen te informeren en de praktijkvoering te verbeteren.

Dokter Odekerken en zijn team is niet alleen een gepassioneerde huisarts, maar ook actief betrokken bij Rijnmond Dokters en werkt mee aan innovatieve projecten in de regio. Daarnaast voert hij regelmatig pilots uit om de druk op zijn team te verlichten. Toen wij in contact kwamen met dokter Odekerken, waren ze al bezig met een pilot van een andere aanbieder van digitale zorg. Toch was hij enorm nieuwsgierig naar Sendi, en werden Marja en ik (Megan) uitgenodigd voor een demo op de praktijk. YES!


Regie in eigen handen

Tijdens de demo, waar ook assistente Jolanda en later de praktijkmanager bij aanwezig waren, zagen we het enthousiasme echt opbloeien. Vooral de regie in handen hebben en houden en het sturen van berichten in plaats van te bellen, sprak hen enorm aan.

Nog voor we de wijk uit waren, was er al een proefperiode afgesloten via de website! Zo snel hadden we het nog niet eerder meegemaakt. Via de nieuwsbode van de praktijk werden patiënten op de hoogte gebracht van deze nieuwe manier van communiceren (en ja, we houden de website nog steeds stiekem in de gaten ;-)) en ze gingen van start.

Vanaf het begin volop in gebruik

Tijdens de proefperiode houden we het gebruik van Sendi regelmatig in de gaten zodat, mocht het nodig zijn, we kunnen inspringen om te helpen. Maar bij huisartsenpraktijk Odedokter was dat absoluut niet nodig! Binnen een maand werden er al 150+ berichten naar patiënten gestuurd, vaak ter vervanging van telefoongesprekken. Ook de foto- en videoconsulten incl. vragenlijsten werden direct enthousiast gebruikt!


Waardevolle feedback was er ook!

Vrij snel kregen we van de praktijk waardevolle feedback, waar we altijd erg blij mee zijn. Inmiddels zijn er ook al aanpassingen gedaan. Mensen die in de praktijk met Sendi werken én de moeite nemen om ons bij te praten, zijn echt onmisbaar.


Proefperiode succesvol afgerond

Na afloop van de proefperiode spraken we met dokter Odekerken. Hij vertelde dat iedereen binnen de praktijk heel enthousiast is en dat men er graag mee blijft werken! Met de andere pilot zijn ze gestopt.


Maar wat is dan het verschil, vraagt u zich af?

Robert Odekerken: “Het verschil met andere systemen is dat de patiënten via Sendi niet zomaar ongebreidelde berichten of verzoeken kunnen insturen. Dat is heel erg prettig!”

Ook geeft dokter Odekerken aan:

We houden van onze patiënten, maar niet van de overweldigende stroom van berichten, e-consulten of “zomaar” verzoekjes die ons bereiken. Voor de patiënt is het één “dingetje vragen”, maar we hebben heel veel patiënten! Door Sendi krijgen wij weer de regie. En daar zijn we blij mee. De assistente coördineert, handelt af wat ze zelf kan afhandelen en zet complete zorgvragen door naar de huisartsen.”

Deel dit bericht

Minder werkdruk, betere zorg. Probeer Sendi twee maanden gratis uit!