Dit zou je met je eigen ogen moeten zien!

Puck van team Medi-Link is afgelopen week langs geweest bij HAP Oost-Brabant om een kijkje te nemen en was positief verrast over wat ze zag. Ook om eens te zien hoe Sendi wordt ingezet door de medewerkers en om ervaringen op te halen. Benieuwd? Lees dan snel verder.

We hebben een paar uur mee mogen lopen met Linda Storchart, triagiste bij HAP Oost-Brabant. Bij binnenkomst was iedereen zich aan het klaarmaken om aan de dienst van 17.00 uur te beginnen. Om 17.01 kwamen al de eerste belletjes binnen en was iedereen druk aan het werk. Ik sprak met Linda, die naast triagiste ook procescoördinator is, die me vertelde over de vele innovaties die de zorg in deze regio hebben verbeterd. De toepassing van Sendi fotoconsult hoort hier ook bij.


Sendi & HAP Oost-Brabant
Linda vertelde dat ze veel gebruikmaakt van Sendi, omdat patiënten zo eenvoudig foto’s van hun klachten kunnen uploaden. Op die manier kunnen medewerkers de hulpvraag van de patiënt beter beoordelen. In veel gevallen helpt een foto ze heel erg om de urgentie te kunnen bepalen. Linda geeft ook aan: “Je wilt aan de voorkant de best mogelijke filter tussen spoed en niet spoed, Sendi helpt ons hier heel erg bij”.

Dat is natuurlijk heel belangrijk om goed in te schatten, want dit kan letterlijk levens redden. Tegelijkertijd wil je laag urgente klachten zoveel mogelijk buiten de deur houden. Naast dat het voor de huisartsenpost vele voordelen heeft is het voor de patiënt ook heel fijn voor de extra geruststelling. “Het is echt een win-win voor patiënt en huisartsenpost” geeft Linda aan.


Sendi in actie
Terwijl we aanwezig waren, werd Sendi ingezet door een triagist. Ze had een patiënt aan de telefoon die last had van haar knie. Na een aantal vragen vroeg ze de patiënt om een aantal foto’s door te sturen met behulp van Sendi. Zo kreeg de patiënt een sms’je met de link om zo beveiligde foto’s te sturen. Binnen enkele minuten kreeg ze de foto’s binnen en heeft ze samen met de huisarts gekeken naar de passende zorg. Het was geen spoed, dus de triagiste belde terug om de patiënt gerust te stellen en stuurde via SMS een passend zelfzorgadvies van de eigen website van HAP Oost-Brabant. Het proces was snel en gemakkelijk en de patiënt was dankbaar voor de uitstekende zorg die ze had gekregen.

Na deze ervaring en een ontmoeting met de medewerkers van de huisartsenpost, was ik echt onder de indruk van de zorgvuldige en geavanceerde benadering van de zorg bij HAP Oost-Brabant. Sendi fotoconsult is één van de innovaties die de triagist ondersteunt in haar werk en ik was blij om te zien hoe deze technologie patiënten helpt betere toegang te krijgen tot de zorg die ze nodig hebben.


Enthousiast over Sendi?
Bent u ook enthousiast over Sendi, maar wordt het nog niet gebruikt bij uw huisartsenpost?
Ontdek hier de vele voordelen en neem contact met ons op voor meer informatie!

Deel dit bericht

Minder werkdruk, betere zorg. Probeer Sendi twee maanden gratis uit!